Jangan..Jangan..Jangan

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum 💖

JANGAN..JANGAN..JANGAN || Kita menegah dengan perkataan,perbuatan,tapi Allah menegah dengan hukum..kalau apa yang sesama manusia perkatakan itu dipandang sepi..jangan apa yang Allah katakan dipandang layu.Biarpun ada segelintir yang lebih suka pada kata-kata manusia,jangan sampai buang kata-kata DIA.

Salam Khamis semua..yang sedang gigih qada puasa..alhamdulillah tahniah kerana kalian kuat semangat..berpuasa di suasana orang lain syok makan kalau tidak kuat,boleh rebah..bagi yang berpuasa sunnat..teruskan..syabas.Moga istiqhomah dalam kebaikkan ya.

BERTANGGUH.Dalam bab keburukkan tiada istilah bertangguh sebaliknya padam terus.Tetapi dalam kebaikkan,sebolehnya jangan bertangguh..biarpun untuk lakukan kebaikkan dengan berniat saja pun ada ganjaran pahalanya,namun bila ianya di laksanakan lebih berganda-ganda ganjarannya.Kecuali ada kekangan yang tidak dapat dielakkan..itu diluar batas keterdayaan kita.

Jangan..Jangan..Jangan
Google image 

PENGECUALIAN DIRI.Sebelum bantu orang,bantu diri sendiri dulu,sebelum sayang dan hormat orang,sila sayang dan hormat diri sendiri dulu..kendiri..tapi bukan pentingkan diri sendiri..bukan poyo tak tentu hala..jangan..jangan..jangan.Eh..eh..eh..kalau pada diri ada rasa aku dah cukup bagus itu bahaya..aku tahu semua,itu lagi-lagi bahaya..jangan ada rasa nak buat pengecualian diri kalau rasa-rasa masih perlukan bantuan orang lain.Paling utama,kenapa perlu buang rasa hebat kerana bantuan Allah SWT itu sentiasa kita dambakan.

*terima kasih ukhuwah 
#sama-sama mencari redha Ilahi 
♡ 15 hari lagi nak Ramadhan la


Previous
Next Post »

10 comments

Write comments
May 11, 2017 at 1:50 PM delete

menghitung hari untuk bertemu Ramadan..semoga kita diberikan peluang lagi..InsyaAllah

Reply
avatar
May 11, 2017 at 2:29 PM delete

Setiap tegahanNya, ada manfaat disebaliknya.

Reply
avatar
aryan azra
AUTHOR
May 11, 2017 at 2:33 PM delete

betul tu pentingkan diri sendiri dulu sebelum orang lain, tapi bukanlah penting untuk keburukan tetapi untuk kebaikan, tolong diri sendiri supaya selepas itu kita dapat tolong orang lain pula kan

Reply
avatar
paridah
AUTHOR
May 11, 2017 at 2:54 PM delete

SYG DIRI TOLONG DIRI SENDIRI

Reply
avatar
Ana Suhana
AUTHOR
May 11, 2017 at 3:18 PM delete

Ini semua poyo <---- dialog awie tak silap.

Betul tu PC. Kena syg dan hormati diri sendiri terlebih dahulu. Baru kita boleh syg dan hargai org di sekeliling kita

Reply
avatar
E'in
AUTHOR
May 11, 2017 at 3:53 PM delete

e'in dah selamat ganti puasa sebulan.. alhamdulillah

Reply
avatar
May 11, 2017 at 6:22 PM delete

Salam Khamis PC.. Malam ni dah nisfu Syaaban.. cepat sungguh masa bergerak..

Reply
avatar
raihanah
AUTHOR
May 12, 2017 at 7:48 AM delete

betul setuju kena juga pentingkan diri sendiri dulu

Reply
avatar
Khir Khalid
AUTHOR
May 12, 2017 at 12:05 PM delete

Subhanallah walhamdulillah... t kasih atas peringatan ini PC. Salam jumaat dan semoga Allah senantiasa memberkati... aamiin.

Reply
avatar
SalbiahM
AUTHOR
May 13, 2017 at 1:33 PM delete

semoga kita dipanjangkan umur untuk bertemu Ramadhan nanti. Insha Allah

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon